Search This Blog

Friday, October 15, 2010

Sinteza zilei. Sau Bianca Dragusanu a facut pre-infarct din cauza consumului excesiv de icre rosii contrafacute, din Belarus.

Priveste din unghiul asta.
Dimineata ma trezesc. Ma spal pe dinti cu pasta mea "pearly white whitening". Culmea, dar si sapunul pare sa fie facut tot din acest miraculor extras de perle. Cum l-or extrage oare? Si de unde atatea perle? Il utilizez si pe el. Crema cu extract concentrat de "natural beauty" imi mangaie pielea. Ma indrept catre bucatarie si-mi prepar o cafea "alintaromata", cu gust puternic, dar fin. Eliberez fiara din mine. Fiara trebuie hranita, asa ca ii dau cereale integrale care sa ii asigure energie pentru intreaga zi. Iau o multivitamina. Totul e pregatit pentru o zi minunata.

Imi invelesc formele corpului cu hainele "glamour", dar nu prea "fancy", spre "casual chic". Sunt pufoase. Ma incalt cu pantofii care respira. Ma urc in masina si sunt invaluita de mirosul de ocean. Sau e "new car"? Oricum ar fi. Benzina imi curata injectoarele in timp ce merg. Ajung la mall.

Hostess-ele de la tigari imi ofera inovatii tehnologice. Cumpar. Ma imbie sentimentul ca am facut ceva bun pentru sanatatea mea, putand totusi sa ma bucur in continuare de gustul rafinat, "fine-cut", al tutunului selectat cu atentie. Ma inconjoara panouri ce anunta noile colectii de "fashion": alege ce ti se potriveste din "military", "boho", "minimal", "electric", "animal print". O euforie de culori si modele. Cheltui irational.

Pauza de un moment de la euforie si irational. Un "fresh": portocale, grapefruit, mix? Un "frappe"? Cum "frappe": clasic, cu caramel, cu inghetata, cu boabe de cafea, cu gust de kit-kat, lion, mars, rom, whiskey, curacao? Suficient.

Ma intorc acasa. Pun niste muzica "lounge". Ma pregatesc. Ofer stralucire parului cu formula Q10. Sau era S32n5? Nu retin. Adaug volum cu spuma cu extract de par de babuin african. Masez usor.

Intru in clubul "glam", in "outfitul trendy", trec de "bouncer", vad "managerul", il salut. Iau loc la masa, sau stau la bar. Servesc o vodca cu suc de mere "golden". Doua. Socializez intens. Trei. Ma intorc. Iau un Liv52.

Privind lucrurile din perspectiva unui vocabular atat de divers, entuziast si mai mult decat bilingv, ai putea crede ca viata nu e deloc banalo-ordinaro-mediocra cum spun unii.
Sau ca ne-am pierdut certitudinea de a mai fi o tara vorbitoare de limba romana. Gurile rele.

Sa continui ratiunea.
Conform studiilor de specialitate, efectuate evident de specialisti in domeniu, anual cresc bugetele alocate de diversi producatori sau prestatori pentru marketing, PR, branding si alte cuvinte pompoase care denumesc domenii pompoase, fara vreun inteles real. Aici incep sa pierd ratiunea putin. Tot anual, canalele media sunt focusate pe reducerea sistematica si dramatica a calitatii continutului programelor si publicatiilor, provocand aproape automat o epidemie de scadere a nivelului de inteligenta al privitorilor si cititorilor si ascultatorilor. Functioneaza.
Conform calculelor estimative initiale, deveniti de pe acum redusi mintal (comparativ cu un an sau mai multi inainte), cei de mai sus, fiind concomintent reprezentantii grupului-tinta de "consumatori", vor cumpara orice oricum! Asa cum cred oricum orice! Rationamentul a functionat. Functioneaza intotdeauna.

Aici mi se ridica niste semne de intrebare. Ar trebui sa le spuna cineva sa nu se mai straduie atat si sa nu mai cheltuiasca sume fabuloase pe campanii cu impact "global"; sa nu mai iroseasca talent, timp, energie, echipe intregi de cercetatori, copy-writeri, dtp-isti, accounti, execi. Luati-va o vacanta, descoperiti traiul simplu, placerile vietii, natura. Oamenii sunt mai prosti decat va asteptati chiar si voi! Politica a inceput sa inteleaga asta de mai demult si a redus capacitatea motoarelor. Publicitatea se incapataneaza. Sa ia aminte, zic, ca n-are rost atata trambalat about nothing.

In sustinerea ideii:

No comments:

Post a Comment