Search This Blog

Thursday, October 21, 2010

FUtilitate generala.

Naivitatea caracteristica anilor copilariei ma facea sa nu-mi pese de asta. Ma miscam anevoie prin viata fara sa am o sustinere concreta in a stabili niste limite si reguli esentiale vietii mele. Minus ne-updatatele sfaturi batranesti vehiculate de bunici. Eram doar un copil, am putea spune. Nu intelegeam importanta actiunilor mele prezente din perspectiva consecintelor lor viitoare. Nu aveam idee ce va sa insemne asta pe termen mai lung. E dificil sa te dezvolti personal intr-o societate care nu acorda atentie detaliilor vitale vietii tale si trateaza cu indiferenta evolutia ta particulara. Cine, daca nu ea, este responsabila de bunul mers al lucrurilor si de perceptia corecta a individului asupra realitatii? Cine, daca nu mecanismele ei autoritare, sunt raspunzatoare pentru a trezi la viata constiinta oamenilor?

Deznodamantul dureros (pot sa certific - atat fizic si cat emotional) al nesabuintei: litiaza renala. De la o varsta frageda, nici 21 de ani impliniti. Au urmat interminabile tratamente medicale, internari, dureri, solutii - timp de trei ani. In final, medicina a triumfat si ma pot considera din nou un om ca toti ceilalti. Dar pentru ce aceasta suferinta? Cum am fi putut sa o curmam?

Aceasta a fost cel mai probabil si intrebarea Consiliului National al Audiovizualului, intrebare al carei raspuns a generat Campania “Pentru un stil de viaţă sănătos”. Simtindu-se responsabili de educarea publicului in sensul unui trai adecvat din punct de vedere medical si stiintific, vazand cu ochiul liber nesocoteala celor care nu adera la principiile corespunzatoare unei vieti adecvate doar din lipsa unei indrumari autentice si corecte, si-au asumat rolul de calauza prin intuneric, au imprumutat caracteristicile unui veritabil tuareg si au actionat. Incununarea scopului si eficientei unei autoritati de stat valabile si temeinice!

De-as copilari si eu din nou in timpurile acestea. As stii sa beau 2 litri de apa pe zi. Mi-as filtra rinichii cu ea. Filtra-mi-as rinichii!
As preveni durerea si necazul. Ca doar adevar graieste vocea grava a lui nenea din TV la fiecare 15 min, inainte si dupa ce vad reclame la cel putin 15 produse daunatoare complet pentru "un stil de viata sanatos". Eheee, nu suntem toti atat de norocosi sa ne nastem si sa crestem intr-o societate europeana care, avandu-le deja pe toate, exceland deja la orice alt capitol, cum era si normal, isi coboara acum privirea spre detaliile vietii celor ce o compun, manati doar de viziunea sanatatii lor impecabile, traiului lor bun si de un dorinta unui viitor mai stralucit chiar si decat prezentul. Daca ar fi posibil.

Pe mine una ma unge pe suflet sa stiu ca e cineva acolo care (neavand nici o certitudine care ii este rolul si scopul, in afara celui evident de cheltuiala inutila din banii mei bugetati) toata ziua nu face decat sa se gandeasca cum sa-mi fie mie mai bine, cum sa ma protejez eu si famila mea - mancand fructe si legume, band doi litri de apa pe zi, respectand orarul meselor - cum ar putea ei sa-mi ofere si mai multe comoditati decat nenumaratele de care am parte si asa, doar ca sa se asigure ca duc o viata fara de cusur. Multumesc, CNA!

Fara legatura evidenta, dar subinteleasa prin morga patetica afisata de toti FUtilii:

No comments:

Post a Comment